Thursday 23 May 2013

UPU's offer at UiTM :)

Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamu'alaikum again : )
Readers .tengok nihh!!
alhamdulillah : )
actually I got this on 21st of May, but regarding internet's problems, I can't upload it early. okay, pity me, again.got diploma sains at UiTM..and when I checked on UiTM's portal, I've been located at Jengka, Pahang..then, hrmm.same state dengan Matriculation's program..see ?tercampak di situ juga dan dengan orang sama! which is Amira Mazni, JODOH ,again.but, I refuse to accept that offer lahh bcos I think Matrics is better, insya Allah..Ya Allah, guide me to the best..
but, I'm really sorry to my friends, some of them yang dapat matrics, dapat tempat di UPU jugak..but! MANY of them tak dapat langsung.I'm sorry bcos korang yang desperately want this opportunity didn't get it while me? rejecting this offer ?sorry again.some of my friends pergi STPM, but ade jugak yang tak daftar STPM, and tak dapat matrik and tak dapat UPU also..so sad. and shockingly, kat TL twitter ramai yang cakap tak dapat..memang ramai student succeed tahun ni kot, sebab tu ramai yg tak dapat, kann ?but rezeki orang sape tau ? Allah knows the best lhaa, kann ?otherwise, kita sendiri kena usaha, if not macam mana nak dapat..so, for those who got so many offers like me *poyo* choose the best,okayh. istikharah banyak sikit..yg tak dapat tu, don't give up, I know that I'm not in your shoes but I'm willing to give all of you some spirit to motivate yourself..one of my friend mengadu dekat aku sebab dah give up semua offer tak dapat..and terpaksa masuk STPM..sadly, dia kata STPM's syllabus susah gila!! memang sayang, aku bukan kat tempat kau, aku tak rase semua tuhh, and for sure aku tak belajar benda yang kau ckp susah tu, but Allah will always help those yang menimba ilmu di jalan Allah..at least, kalau kau nak cakap 'kau tak rasa apa yang aku rasa weyhh' give yourself a chance lahh!!don't drown yourself..okay ? seriously, DON'T ONLY PUT HOPE ON THE BEST CHOICE,  INSTEAD MAKE YOUR PATH THE BEST !!
ingat pesan aku ni, kawan :'( if you have problems , tell me so I can help you with what I can..this motivation is not just for my friend but for those yang rasa nak suicide sebab tak dapat mane2 offer after SPM, okay ?remember..Allah will always be with you ..just. remember that.
p/s : berjela pulak post nihh,
k, Wassalamu'alaikum,
missRABBIT^_^

No comments:

Post a Comment