Sunday 31 March 2013

Continuing the next SHORT STORIES.

Assalamu'alaikum.
Haaah. Today, 31st of March, last day of March weyhh!
March left me behind and April'll comin' soon.
Okay, today I wanna talk less *bila masa pulak talkin' kat sini?@#$
Continue 'bout driving class punya story.
Oh,note! FOR THOSE WHO ARE NOT READIN' THE 1st EPISODE OF THIS STORY,
please refer to the older post to know 'bout what I'm talkin' in this episode : )

On 6th March
At Perfect
Wani : Ehh?Megat!Kau buat ape kat sini? *stupid question
Megat : Wa'alaikumussalam.Aku join KPP class hari ni.Kau?
Wani : *dengan kembang hidungnya Oh,aku attend first driving class hari nihh..
Ain : Hey,korang!!!
Wani : Hey,Ain.Buat ape?
Then,we talked and talked and talked till..
Ain : Ehh,kelas kau start pukul berapa?
Wani : Pukul 5, tapi dah pukul 5.05.Aku tak nampak cikgu lagi. *without my spectacles
But when I turn left,
Wani : Ehh!Tu macam cikgu aku je...
Then,dengan rushing macam Superman,aku pergi kat cikgu tuhh..
Okay,malu jap sebab sempat lagi cikgu perli aku _  _""
To shorten this story,first driving lesson memang BEST!
Cikgu briefing for almost 1 hour..
Drivin' around the circuit using Gear 1,and without stepping on the speed pedal. Errr,quiet interesting.
Then,habis le 1st lesson...

On 7th March,
Yeay!!Start using Gear 2,and stepping on the speed pedal _  _""
And drivin' outside the circuit!! *on the actual road,around Perfect.

On 17th of March,
*lamanya dah tak drive..
So,dah lupa sikit.But,still okay,
Yeah,today my cikgu teaches me how to park the car for JPJ TEST
It's quite hard in the beginning but, practices make perfect,rite?
After practicing to park the car for more than an hour..I'm ready to move to the next lesson in the next class..

On 19th March...
Belajar the 3 penjuru things..
h AHA53.Grammar terabur!! *mentang2 lahh dah tak skola ; )
and..benda ni susah jugak mula-mula, sebab kena banyak pusing stereng and kawal klac tu baik2.
tapi,bnde ni yang paling aku suka,sebab yang paling senang *bagi aku lahh..
okay..dah!!berhenti belajar sekejap untuk ambik result SPM on 21st March..

On 24th of March,
Continue driving lesson,
Benda yang diigaui oleh ramai student driving..
Belajar BUKIT!!!!!!! *cheh,tak leh bla  _  _""
sape cakap susah?SENANG LAHH.SENANG untuk naik,tapi tidak untuk turun.
Okay,time naik, aku lulus,tayar memang perfect kat line kuning tuhh,,tapi,
problem betul bila nak turun sebab enjin selalu mati kat atas bukit tuhh : (
Okay, sabar Wani.SABAR.

Dah habis masa 2 jam berhempas pulas kat bukit (yg menyusahkan aku tuh),
habis lahh syarat 10 jam kelas memandu sebelum boleh ambik QTI.
QTI? ape tuhhh...
Okay,QTI ni ialah pra-ujian sebelum anda menempuh ujian sebenar dengan JPJ.
**kenapa aku asyik strikethrough perkataan JPJ tuhh ?!@#$%
Okay,ujian QTI ni kira macam trial before UPSR,PMR and SPM lahh..
tapi,QTI ni penting sgt coz kalau tak lulus ujian ni,anda takkan dapat pergi ujian JPJ.
so cikgu tanya aku,
cikgu : So, bila awak nak buat test QTI?
Wani : Err,bila saya boleh ambik?
cikgu : Esok atau hari Khamis.
Wani : Esok lahh.Kalau lambat nanti saya lupa _  _""
cikgu : Esok?Esok saya takde kat sini.Saya cuti :D takpe ke awak ni ?
Wani : Eh,takpe..Saya dah besar *tiru ayat iklan calciyum!! [sebenarnya aku tak ckp camtu pun,okay.]
*dalam hati : takpe,aku akan buktikan,walaupun aku baru belajar bukit hari ni,aku akan lulus ujian esok!!

On 25th March,
Errrggghhh.malasnya nak bangun,rasa cam nak demam pulak!
Hati kata : Ehh, tak boleh.mesti pergi jugak!!Go!Go! *ada pulak cheerleading dalam hati ?@#$%
Dah sampai kat Perfect,daftar,ambik no. giliran,cikgu buat briefing (syarat lulus) then,,,bermulalah ujian QTI.
Okay,Wani happy sebab dapat no. giliran ke-26 dari 28 orang : ) BIG SMILE.
Then,bermula dari orang pertama,sampai ke 3,takde sorg pun yg lulus,kesian tengok diorang nihh.
Dan!!Ade 1 kereta yang pelik sebab takde sorang pun lagi yang lulus guna kerata tu.Haiyaaa..problem betul.
Bila tiba giliran aku,Masuk dalam kereta,adjust seat,mirror,and seatbelt..
Reverse kereta tuhh *sebab orang yang guna kereta tu sebelum aku, Fail!
Baca Bismillah banyak2, selawat dan start jalan..
Bila naik atas bukit tuh,,stop,free gear,tarik handbrake,check tayar..
Alhamdulillah.Perfect tayar dalam line kuning..
then,angkat tangan,cikgu cakap,jalan...
masa yg paling mendebarkan sebab aku asyik 'termatikan' enjin bila nak turun.
Ya Allah,jangan la kereta ni terundur balik..Amiiinnnn.....
Cikgu kat luar tu cakap,buat slow2,macam apa yg cikgu awak ajar..
Then,with calm,aku tekan minyak,angkat klac,tekan minyak,turun handbrake..
Alhamdulillahhhhh...kereta turun ke hadapan :D
then,pergi tempat parking..no prob,
3 penjuru,Alhamdulillahhhhh..
Yeay!!! dah lulus...*BIG SMILE.
bawak balik kereta ke tempat ujian bukit tadi,keluar dari kereta dengan kembang hidung,,
jalan kat cikgu2 kat pondok,then,ambik kertas ujian...LULUS!!!!!!!
Jalan ke head office,bagi kat akak tu,dan booking ujian JPJ,,
9 April, for readers, do pray for me,thanks.
Then,sampai situ je la..
driving lesson aku tinggal 3 session lagi,means 6 hrs left..
so, I'll update more after attending another driving lesson,okay!!
*tak sabar nak bawak kereta atas jalan [laluan ujian JPJ]
k,daa~
Wassalamu'alaikum : )
missRABBIT^_^

1 comment: