Wednesday 15 May 2013

Shopping day with Farah.


Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamu'alaikum!
Okay, today, I want to tell 'bout last Wednesday story ; )
alhamdulillah, tertunai hasrat nak pergi shopping for getting-into-hostel preparations : )
bajet banyak sangat je aku shopping..puihh!stationary only, okay.. nak shopping sume benda ?? tak larat ambo..kena gi ngan parents to buy stuffs macam kasut ka, beg ka..okay??
actually, Izzaty asked me to accompany her lahh becoz she'd to start her schooling life again for STPM..but!!
That Wednesday is the day they went to their new school to register as a form 6 student,kann?she told me to wait for her until register time end..fortunately, I saw Farah on my way to send my lil bro to school..ape jadi bila anda jumpa Farah??peoples yang know her well akan stay 'lepaking' and 'chatting' with her at least for an hour..and I can't resist that weyhh..seriously,aku hantar adik aku dalam pukul 10.30 then, lepak dengan dia untill 12.30..gila extreme,kann? bhahaha..tengah chatting2 sesedap rasa, pelbagai gosip kami bualkan..
h AHA..pastu Farah tanya : "kau dah beli barang untuk pergi matrik?"
me : belom.hari ni baru nak gi ngan izzaty..
Farah : ehh?aku ponn nak pergi sane..nak buat akaun BSN, jomm..
me : but aku kena tunggu Izzaty balik sekolah dulu,okay?
Farah : okay je..
Then, done lepak2 sume..Farah sent me home..
siap2, dah almost 1.30, Farah call..
Farah : weyy, aku try call Fatin n Azhar tak dapat..budak f6 belomm balik lagi lahh..
me : oh, ye ke??hmm..so macam mana nihh?
Farah : nanti aku try call balik..
me : okay..
then, dah siap semua..almost 2.00 o'clock la masa tuhh..
aku nekad keluar rumah and meet Farah dekat tempat makcik goreng pisang..ehh??
then, aku sampai, Farah ponn sampai..
Farah : kau nak gi terus ke ni?
me : ntah lahh,,kau?
Farah : jomm lahh, aku rase Izzaty tu tak kan jadi pergi..
me : okay *dalam hati tak sedap sungguh sebab nak tinggal Zaty*
but, kitorang pergi je..
sampai kat IOI, pergi BSN dulu..kena naik jambatan gantung pulak..*okay,tipuu jee :P
masuk kat BSN, ikut Farah pergi kaunter hujung skali..
*perrrrgghhhh, handsomenya mamat nihh ; ) * h AHA..
Farah mintak borang n pergi complete the form..
Farah : weyhh,asal kad ni pelikk je?
me : ha'ah, asal ade name lain..pakcik mane pulakk..
Farah : kau pergi tanya abang tu weyhh..
me : aku??ishh, tak naklah..abang tu handsome sangat..malu nak gi tanya..*wakaka*
Farah : aku ponn tak nak weyh, handsome sgt pulak dia..kann3??
memang aku ngan Farah ni gila,kann??sempat pulak nak usha abang tuhh _  _" freak.
then, kegilaan aku terserlah bila ade makcik mintak tolong aku..
makcik : dik, boleh tolong isikan ni untuk makcik takk?mata makcik ni kurang nampak..bla53..
me : okay, makcik nak keluarkan duit ke?meh nak tolong tulis..*baik tak aku??ecece..*
makcik : sebenarnya anak makcik ade tapi gi parking kereta jaoh2, belum sampai lagi ni haa..
me : *walawehh..ade anak ke??baik aku tolong..kutt2 lahh anak dia lelaki handsome*..hehe..pangggg!kena sepak aku nihh..
see? aku dah cakap kan memang aku ni gila..hehe..
then, almost sejam jugak lahh buang masa emas aku kat BSN, menunggu abg handsome tuhh proses akaun Farah..
lepastu, apa lagi..head to IOI mall!!tetiba, idea gila dtg lagi..
me : Farah, jomm pergi Pets Wonderland..
Farah : ape jadahnye pergi situ??
me : nak jumpe ONG.. okay?
Farah : okay..
lalu depan Pets Wonderland, intai2 kat dalam,haishh..Ong takde ponn  : (
then jalan je,tanpa masuk punn kat situ..tetiba..
me : ehhhh??tu bukan Ong ke *with full of exitement lahh,kann?*
Farah : yeke??mane??
me : tuuu..dia dtg dah,dia dtg dah...
Ong : *nampak aku,buat muka comel,lambai, senyum.....* wani..
me : waaaahhhh..Ong!!hai...*lambai2 n senyum gedik*
then lepas je Ong lalu,aku lompat macam orang gila..
me : alahaiii..handsome nye dia Farah,comel,kann??hehe..jumpa jugak dia :D #BIG smile..
then, macam orang gila, aku pusing belakang and shout..
ONG!ONG!ONG! *ONG dah jauh masa tuhh and ade orang lain kat blakang tu wehh.. seriously macam orang gila..senyum sorang2..jerit nama dia..
mesti dia malu ade kawan macam aku,kann??but, Ong pandang balik,weyhh!!aku lambai lagi, then dia senyum..ouhh, totally melt down mase tuhh..totally MELT DOWN..bila dah msuk dalam IOI  tuhh,alamak..benda gila apakahh yang aku buat tadi ?!@#$% malu sendiri..
okay, after the-menggila-thing's done..apa lagi??head to POPULAR!!First thing to search for is Matriculation's books weyh.but bukan untuk beli lahh..just review + recap chapters there lahh..
and u know what?!!closely enough to SPM syllabus's okayhh.but advance sikit lahh..if not, takde maknanya getting into matriks,kann?btw, rushing's for books for what??nanti mintak sedekah je dengan jiran :P pity gila aku nihh..then,dah buang masa selak buku matriks bagai, head to stationary punya tempat lahh..walawehh, rase macam nak borong sume yang ada..but at last, bought few pens jehh..

see ?6 pens and highlighters..huahua53.. pity me
okay, aku tau ni gediks nak msuk receipt skali but tgk, :'(  15 hengget habis..
then Farah ask me to accompany her searching for shoes..yeah, we need the formal black shoes..but tak jumpaa..then, Farah ajak pergi Daiso..okay,katanya many other stuff we can get there for this preparation,okay .no hal lahh..jomm..pergi Daiso, jumpe a bucks of file with only RM 5 .wow,and dalam tuhh, ade 10 files okay. so finger-licking-good.. h AHA..very cheap, affordable and worth it lahh..dapat 3 stuff from Daiso,

DAISO..ALWAYS RM 5..love you ; )

haa..nampak? 10 files : ) bookend and correction tape ..yeahh!

RM 15 again!


 rushing balik rumah coz it' late dahh..almost 5 o'clock mase tuhh..sembang jehh pegi shopping but dapat few items je..but,okay what! :P thanks Farah for willing to waste ur time today with me : ) luv you much much <3
k, daa~
by, missRABBIT^_^
p/s : when I was wandering with Farah , Izzaty called me at around 4 and guess what, sempat aku marah + leter kat dia :P okay, tuu sume acting je lebihh.. How can aku nak marah ? aku kan baik :P it's okay dear Izzaty, me? understand u well..kesian kau balik skola lambat..h AHA :P

No comments:

Post a Comment